כניסה |
מנהלים בראשית דרכם

תהליך התפתחות ולמידה של מנהלים בראשית דרכם מתבסס על ההנחה שהמנהל זקוק לתמיכה מתמשכת ולהתפתחות מקצועית ואישית במהלך הקריירה שלו, ובמיוחד בשנותיו הראשונות בתפקיד.

מחקרים מלמדים שמנהלים בשנותיהם הראשונות בתפקיד חשים בדידות עמוקה ואף חרדה בשיעור גבוה מהממוצע באוכלוסיה לצד הצורך להתמקם בתפקיד ולהטביע חותם. לכן, מוצעים למנהלים בראשית דרכם תהליכי התפתחות אישיים וקבוצתיים, שמספקים תמיכה ומסייעים להתמקם מקצועית בתפקיד מנהל בית הספר. 

תהליכי התפתחות ולמידה בקבוצה - מנהלים שנה א' וב'
מנהלים מדווחים, שמסגרת לימוד קטנה ואינטימית עם קבוצת השווים היא אחד מכלי ההתפתחות המשמעותיים ביותר עבורם. תהליך למידה קבוצתי בו נפגשים יחד מנהלים חדשים ומתלבטים בסוגיות דומות לכולם, מאפשר למנהל בראשית דרכו להתבונן על עצמו, להיות מודע למה שעובר עליו בתפקידו החדש, לפתח זהות ניהולית, ולחשוב על התהליכים שהוא מעוניין להוביל בבית הספר. במסגרת המחוזות, מתקיימים בשנה"ל תשע"ד 31 תהליכים קבוצתיים למנהלים בשנת הניהול הראשונה והשניה שלהם.

 

 לפרטים אודות הקבוצות הפעילות, ניתן לפנות לפנות לרפרנט לפיתוח מקצועי במחוז

הדרכה אישית למנהלים בראשית דרכם - מנהלים שנה א' וב'
ההדרכה האישית מבוססת על גישה הוליסטית הרואה באדם ישות אחת שלמה, ומכירה בכך שאין אפשרות לממש גדילה וצמיחה מקצועית מבלי להתייחס לכלל מעגלי התפקוד האנושי. לצד זאת, ההדרכה האישית מכוונת לסייע בידי המנהל להתמודד עם הפרקטיקות המגוונות ועם התוצאות המצופות ממנו כמנהל בתחילת דרכו. ההדרכה האישית מסייעת למנהל החדש להתמקם בתפקידו באמצעות פיתוח יכולת התבוננות עצמית, הבנת הקשר, זיהוי יכולותיו האישיות של המנהל והפיכתן לכלי בעבודתו.
מרבית המדריכים האישיים הינם מנהלים מכהנים התורמים מניסיונם הניהולי למפגשי ההדרכה.

ייעודה  של ההדרכה האישית היא לסייע למנהל להתמקמם בתפקידו להלן מטרותיה העקריות של ההדרכה האישיתלתמוך במנהל בית הספר, ללוותו בתהליך ביסוס מעמדו בבית הספר, ולסייע לו למצב את עצמו כמנהיג וכמוביל מערכתי ופדגוגי.
1. לאפשר למידה של תפקיד המנהל מתוך התנסות.
2. לשמש כיועץ לדילמות שעולות בשדה העבודה.
3. לספק הקשר לגיבוש יעדים ניהוליים וזהות ניהולית.

לפירוט התפיסה של הדרכה אישית למנהלים בראשית דרכם – לחצו כאן

 


לראש העמוד